Baker Dillt, a rejtélyes halászhajó-kapitányt sötét múltja kísérti és nyomasztja, mígnem egy nap a csodálatos karibi paradicsomban utól is éri. A sziget igazi turistacélpont, ahova pihenni és kikapcsolódni jönnek az emberek – ám ez nem igaz azokra, akik itt élnek. Dill abból tartja fenn magát, hogy Serenity névre keresztelt, ikermotoros hajóján sporthorgászni viszi a turistákat. Csak egy társa van, Duke, aki látszólag sokkal komolyabban veszi a munkát, mint ő. Dill ugyanis megszállotja annak, hogy elfogjon egy mitikus kékúszójú tonhalat, ami mindig túljár az eszén – rögeszméje pedig már nem egy ember nyaralását tette tönkre. Amikor Duke kérdőre vonja emiatt, Dill inkább csak mogorván magába zárkózik, és a helyi bárban keres vigasztalást az ital és Constance segítségével. Ám egy nap váratlanul felbukkan volt felesége, Karen, aki annak idején egy gazdag üzletemberért hagyta el – és aki most valami olyansmire kéri a férfit, amit az vonakodna megtenni. Viszont egyre inkább nyomasztják az elhidegült fiával kapcsolatos régi emlékek, és már abban sem biztoss, hogy minden az, aminek látszik.

20 comments

  1. Nézhetetlen,szánalmas,fostalicska film.Az életedből egy secundumot se pazarolj erre….

  2. Nekem tetszett,a film bar kicsit elvont . Van mondanivaloja izgalmas is ,nem egy tucat film .

  3. Nekem tetszett,hiába a sok rossz vélemény.Aki a komolyabb témájú filmeket nem érti,az nézzen mesefilmet!!

  4. Isten, a teremtett világ dimenziói, az emberi gonoszság, a jó és a rossz megfogalmazása, mind megjelenik a filmben. Van mondanivalója, ebben élünk, mégse látják az emberek, mint ahogy a filmet se akarják sokan megérteni. Ajánlom, hátha értelmet nyer az élet…

  5. aba!
    Azért ennél többről szól…..hiába csatoltam negatív kritikát (mást nincs is talán). Van története is, hiába rossz a forgatókönyv. És némi értelme is képzeld….
    Nem mindig csak a dugásról. Vagy neked csak arról….
    Amúgy – mert akárhányszor beleütközöm a „nevedbe” – neked a több ezer filmből kb. hány tetszik? Egy? Kettő? Vagy a Level 16-on meg egy gagyi (nem jut eszembe a címe) filmen kívül esetleg tetszik valami?
    Tudod retromester jut néha eszembe rólad, csak ő választékosabban és igényesebben fejtette ki a véleményét. Tán nem véletlen a déjá vu?

  6. Ez egy szarul sikerült forgatókönyv. Hiába a jó színészi alakítás, ha a baromságot alakítjuk. Van egy halász aki halászik, egy idősebb nőt kefélget. Kb. 3/4 részig erről szól. Utána meg jön egy baromság belekeverés és ennyi.

  7. Kedves bannor!
    Persze, kell IQ hogy kibogozza az ember ezt a hm., alkotást?
    (Csak megjegyzem: utálom a Barátok közt és az Éjjel-nappal típusú sorozatokat.)
    Amikor elkezdtem nézni a filmet, úgy éreztem mintha már láttam volna valahol, valamikor…
    Azután beugrott: Viharsziget. Egy mestermű. És aki sok hasonló filmet néz, annak a sejtetés ténnyé alakul a film vége előtt, de ott több akkora csavar, fordulat is van a film közben illetve a végén, amire tényleg azt tudom mondani: brilliáns! De nem erre a filmre!
    Végül is igaz. Kinek ez, kinek az….

    * SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER *

    M. McConaughey az egyik kedvenc színészem. Az eddigi filmjei tetszettek. Az alakítása itt is.
    A Vihar előtt alapjában egyedi koncepció, amely önmagában egy óriási logikai bukfenc. Hatalmas potenciál volt a filmben. Rafinált, csavaros történet, de minél többet elmélkedünk rajta, annál inkább értelmét veszti. (Nem azt mondom hogy nem lehet megérteni)
    A film pedig nagyon megosztó, de a meglepetés ereje elsülhet jól is. Ezért tetszett Neked is.
    Igaz is, sziget: Plymouth mesebeli hely, ahonnan soha többet nem akarsz hazajönni. Legalábbis első blikkre. Mert az embernek mégis támad némi rossz érzése az atmoszféra miatt. Itt ugyanis mindenki tud mindent, és mindenki ismer mindenkit. Ide menekült főhősünk, akit folyamatosan kísért a múltja, ami aztán utol is éri.
    A film pedig feszegeti a kérdést: vajon jogunk van egy másik ember sorsa felett dönteni, ha tudjuk, hogy mire képes, amikor senki sem látja?
    A Vihar előtt legjobb jellemzője viszont az, hogy látunk egy történetet, ami valójában nem az, aminek hisszük.
    Egy jó pont a film javára: a választ ugyan megkaptuk (ugyebár a dimenziók), de a rendező fenn tudja tartani a feszültséget. A gond csak az, hogy a film vége agyonvágja az egészet. Mit kap a néző? Milyen lezárást?
    Világos hogy egy morális dilemma szemléltetése a cél, és pont az önbíráskodás oldalára, de a megoldás zavaros, túlgondolt.
    Nem az az érdekes hogy van három ember egy hajón. A feleség kívánsága is csak „indok”. Amitől érdekes, egy negyedik személy, méghozzá egy ártatlan gyermek. És itt jönnek végig a kérdőjelek.
    Szerintem elég „érdekes” ahogyan a végén adagolták az értelmetlen, érzelgős kapcsolatot apa és fia között az addigi történtek ismeretében. Bár ha a műfajból indulunk ki, itt semmin sem szabad csodálkozni….
    Lehetett volna egy végső csavar, vagy máshogy elmesélve a történet ami megmenti a filmet, akár egy jó, klasszis film lehetett volna….
    De a lényeg, ahogyan egy thrillert/sci-fi filmet is el tudtak vinni a nézhetetlen kategóriába, na ez a csavar.

  8. Szerintem aki ezt a zagyvaságok értette annak komoly gondjai lehetnek agykapacitásban. Nem hiszem el hogy ezt a film írója és rendezője értette mikor kipattant az agyából. Szerintem komolyan el volt szállva!!! Hihetetlen…

  9. Brilliáns film. Lehet, hogy kell hozzá egy kicsit több IQ és tapasztalat, néha az örületig feszitett lelki megrázkódtatás ami kihat mindenre: hogy meg lehessen érteni. Mert mostanában a szinvonal a barátok közt avagy az éjjel nappal budapest…… Attől még vannak, akik nem a szenyre szomjasak, s azt kivánják bár lenne egy Prymus nekik is, ahol elvész minden a múltból… Ha még nem veszitettél el senkit soha, nem i fogod érteni. Nem hinném, hogy Matthew McConaugheye egyre.másra hozná a rossz döntéseket. Fantasztikus alakitásokat hoz sorra. Kinek ez – kinek az.

  10. Kedves Greg! Neked tetszett, az előtted íróknak nem. De van egy különbség.
    Mi nem szóltunk le senkit…”itt csak ilyenre van igény”. Nem. A sztori is nagy nulla.
    Olvasd el ezt a kritikát:

    * SPOILER SPOLER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER *

    Miután csillagok közé került, Matthew McConaughey egyre-másra hozta a rossz döntéseket karrierjében. De ezek egyike sem volt olyan reménytelenül elveszett próbálkozás, mint a Vihar előtt. Pedig a filmet író és rendező Steven Knight is olyan pedigrével rendelkezik, ami mellé bátran be lehet állni. Ugyanakkor ő követte el A hetedik fiú forgatókönyvét és a Kolibri-kód című Jason Statham-filmet is (ez utóbbit már rendezőként is), ami súlyos identitászavarban szenved.
    És ez a helyzet a Vihar előtt című filmmel is. Az első fele úgy funkcionál, mint egy olcsó ponyva, ami napokig ázott a sós vízben: izzadó homlokú antihősök merengenek nyamvadt életük felett, hogy aztán megjelenjen egy túlontúl feltűnő, csillogó ékszerekkel és tekintettel felvértezett femme fatale a halbűz közepén, hogy rámutasson leendő áldozatára, akinek minden megmozdulása és megnyilvánulása árulkodik a gonoszságról és az értéktelenségről. Csúfos szélsőségek küszködnek a létjogosultságért és a néző figyelméért, miközben meg sem erőltetik magukat azért, hogy valami eredetit mondjanak. És mindezek közepén random helyeken és időkben feltűnik egy könyvelőszerű figura, aki mindig épp, hogy lemarad arról, hogy beszélni tudjon Bakerről. Érezni lehet, hogy itt valami nem stimmel…

    …és innentől súlyosan spoileresek leszünk…

    Sajnos azonban Knight nem elég ügyes író ahhoz (főleg nem a választott műfaj keretein belül), hogy ne fedje fel ügyetlenül idő előtt a kártyáit. A Vihar előtt ugyanis nem noir, nem is krimi, hanem egy sci-fi. Baker nem egy trópusi szigeten él, hanem egy számítógépes játék szereplője, akinek az a dolga, hogy kifogja a nagy halat.
    De még ha meg is előzzük a filmet a képlet összerakásában, hogyha annak felfedése elegánsan történik, akkor az elégedettséggel tölthet el, ám a Vihar előtt fordulatának leleplezése ugyanolyan göcsörtös, mint a film többi része, ráadásul ezt a felfedezést még jó fél órányi egzisztencialista útkeresés követi, melynek során az amúgy is viaskodó Baker az AI-környezetet vizsgálgatva/tesztelgetve még mélyebbre merül létének és céljának igazolásában, és próbál kapcsolatot teremteni múltjával és fiával.
    Szóval a Vihar előtt nem csupán kriminek vacak, de sci-finek is hervasztó élményt nyújt, hogy a reménykedve várt vége felirat után azon morfondírozva támolyogj ki a teremből, hogy vajon mi késztette ezt a neves szereplőgárdát arra, hogy ebben a filmben részt vállaljon. Talán egy egész jó ötlet, ami végül lesüllyedt a dagályos óceán mélyére?

  11. Szerintem jó film volt, igaz, nem egy barátokközt vagy éjjelnappalbudapest színvonal, de úgy látszik, itt csak ilyenre van igény…

  12. Egyetértek Nórival.
    Ezért nem szabad hinni az előzeteseknek, ahol összeollózzák a csalogató jeleneteket, közben ez a film szó szerint semmit sem ér (mire kapott 10/7-et?)
    Azt hittem egy jó dráma, thriller, de én inkább a misztikus kategóriába sorolnám. Összevissza, zagyva, kusza film…

  13. Nevetségesen rossz az egész, unalmas értelmetlenség, zagyvaság…még egy átlagos thriller szintjét sem üti meg nálam!!!

  14. Valóban egy rakás szar volt, már vagy 4 hónapja vártam rá, azt hittem, valami jó kis bolondokaranya+wad vágyak kombináció lesz, de ez egy igazi csalódás lett..

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük