A semmiből jött, elképesztő elszántsággal kapaszkodott a hatalomba, mindent megszerzett, majd mindent elveszített. Napóleon (Joaquin Phoenix) rendkívüli életet élt, a nagy francia forradalom közkatonájából, a harcos forradalmárból uralkodó, egész Európa leigázója lett. És közben halálosan szerelmes volt Jozefinába (Vanessa Kirby), akit – mint az egész birodalmát – először meghódított, azután elveszített. Ridley Scott rendező a korábbi filmjeihez méltó nagyságú filmet készített: szemkápráztató látvánnyal, óriási tömegjelenetekkel és a nagy csaták lélegzetelállító életre keltésével tette feledhetetlenné a köztársaságpártinak induló, császárrá váló, és végül magányos száműzetésben meghaló férfi történetét.

22 comments

  1. Szerintem gyenge és érdektelen munka egy hihetetlenül izgalmas korról és személyről. Ebből sokkal többet ki lehetett volna hozni. Nem gondoltam volna, hogy egy Ridley Scott filmről ilyet írok egyszer. Viszont a feltöltés minősége kiváló, köszönet érte.

  2. Aki nem történelemfüggő, csak bejárt órákra, mint én, azt max hallott róla, s mellé ráadásul munkaidőben nézi, mint szintén én, azoknak elmegy, nem olyan rossz XD

  3. Ezer köszönet és hála a jó minőségű feltöltésért! 🙂 A Jean du Barry és a Kék vér vírus sorozat is elérhető lesz esetleg? 🙂 Tuti tetszene ez is a filmnézőknek és ugyancsak francia törisek 🙂

  4. Én nem beszélek melé, nem írok ódákat. Rossz a film és ennyi. Köszönöm

  5. A lenti kommentekhez hozzáfűzném, Scott barátunk megöregedett. Egyre jobban látszik a filmjein.

  6. EZ A FILM MÁR A SZEREPLŐK KIVÁLASZTÁSÁNÁL MEGBUKOTT!
    JA ÉS A MAGYAR SZINKRON IS BORZALOM!

  7. Nem elég egy filmhez, hogy nagy nevek vannak. Ebből annyi jött át, hogy Joaquin Phoenix egy ripacskodó, hisztis színész, Ridley Scott pedig nem tudta megteremteni a film hangulatát, unalmas lett. Erre semmilyen mentség nincsen. Semmit sem jegyeztem meg belőle, alig kötötte le a figyelmemet. Ez nem volt gigantikus, inkább elcsépelt. Ezt már mind tudtuk. Sehol egy fordulat, semmi feszültség. Inkább pózokból állt. Kínkeserves, beállított jelenetekből.

  8. Középszerű, unalmas, legfeljebb 4-5 pont …

  9. Én imádom Ridley Scott filmjeit, de ezen konkrétan bealudtam. Egy nagy költségvetéssel készült középszerűnek sem nagyon mondható film lett belőle. Nálam a 10-es skálán az 5-öt sem éri el. Kár volt érte.

  10. Nagyon sok a romantika, es emiatt semmit nem mutat be a film.
    Inkább egy kosztümös, romantikus film, mint életrajzi, akció, kaland.
    – Mivel semmit nem tudunk meg, es amit igen, azt is felületesen, es helyenként hibásan, ezért ez mint életrajzi, történelmi film, értékelhetetlen.
    (Történelmieskedő, nem történelmi.)
    – Kb. Hozza, a nagy beharangozós hollywood-i filmek színvonalát.
    10/5

  11. Persze megfelelő műgonddal és befektetéssel készült, de minek. Nem tudom, hogy lesz-e hasonlóan kultikus, mint Scott kultikus filmjei, de nem hiszem – és a kultikus filmjei se érdekelnek. Mi oka lehet egy véreskezű háborús bűnös tömeggyilkos diktátorról a sokadik bőrt is lenyúzni? Két fő oka lehet. Ha csak a pénz, akkor értem, de szomorú, ha az alkotók személyes érdeklődése is, akkor az különösen szomorú.
    Mondom, megfelelő, de minek. Viszonylag okosan rendezett, fényképezett, dramatizált – de minek.

    1. Én is így érzem. Egy felesleges film ami nem sok mindenkit érint meg.

    2. Ha nem érdekel ,és meg sem nézted akkor felesleges a véleményed beírni.. Kb mintha én is csak a fele írásod olvasnám el és úgy írnék választ. Nem érdekelt mégis érdekel.esetleg értékeled is a filmet 3 asra úgy hogy nem is láttad?!
      Érdekesebb ez mint az hogy a R.S mit miért csinált

      1. „Ha nem érdekel ,és meg sem nézted akkor felesleges a véleményed beírni.”

        Ha nem érdekel, és el se olvastad, hogy mit írtam, akkor felesleges volt róla a véleményedet beírni.

        „Nem érdekelt mégis érdekel.esetleg értékeled is a filmet 3 asra úgy hogy nem is láttad?! Érdekesebb ez mint az hogy a R.S mit miért csinált”

        Értékeled a szövegemet úgy, hogy el se olvastad?! Miért hazudod ide, hogy nem néztem meg a filmet?! Na ez tényleg érdekesebb, mint hogy Scott mit miért csinált.

        Természetesen megnéztem a filmet, mielőtt mondtam volna róla bármit is – amint az természetesen látszik is a szövegemből is és mindenből is, természetesen számodra is.

    3. Mi az a kritika, hogy egy tömeggyilkos diktátorról?
      – Akkor ne legyenek ókori, középkori filmek se.
      – A filmmel nem az a baj, amit kritizálsz.

      1. macera
        Hogy például emberiség elleni bűnös tömeggyilkos diktátorokról rendszeresen relativizáló filmek (regények…) készülnek üzleti céllal, azzal a relativizálás a baj. A haszon kedvéért relativizálják a nézőket várhatóan érdeklő történelmi személyek tetteit, motivációit. Így a néző megszokja, hogy „szabad” II. Ramszesznek, II. Asszur-bani-ipalnak, Nagy Sándornak, Dzsingisznek, Rettenetes Ivánnak, II. Szulejmánnak, Cortesnek, Pizarróknak, Napóleonnak, Sztálinnak, Maónak, Hitlernek, Pol-Potnak, Kimeknek, Hszínek, Putyinnak… lenni. (Hitler persze külön kategória minden gonoszok leggonoszabbikaként, róla szerencsére egyelőre „nem szabad” ilyesfajta történelmi kalandfilmeket gyártani.) Szóval igen, vannak olyan ókori, középkori személyek, akikből eleve visszás pénzt jövedelmezni ilyen filmekkel (regényekkel…). Napóleonból is eleve visszás blockbusterekkel bőrt lenyúzogatni kasszacsörgés végett. Emberiség elleni bűnök miatt.

        1. Abszolút blődség és képmutatás az, amit írsz. A történelmet a nyertesek írják és írták mindig. Senki sem fog emlékezni a lényegtelen, semmit sem tevő középszerűnek sem mondható emberekre. Ilyen alapon az Oppenheimer film is ez a kategória….függetlenül attól, hogy nekem az is nézhetetlen katyvasz volt. Ne felejtsük el, hogy ezek a filmek sajnos mind a nagy Hollywood által neveztetnek hitelesnek általában (valódi eseményeken alapuló történetek végtelen tárháza….), és tudjuk kik mondják meg ott mit szabad és mit nem. Azon csodálkozom, hogy nem egy fekete játssza Napoleont, aki egyébként biztos hogy meleg is volt, mint biztos kiderült már azóta – szerintük. Minden uralkodó gyilkos is volt, kellett, hogy legyen – ahogy minden politikus is az közvetve a mai világban. Nem hinném, hogy azért mert egy film készül, azért bárki is relativizálva lenne, bármit is követ el, vagy magasztolva lenne, már ha nem propaganda céllal készül eleve a film. Az emberek nem kíváncsiak Józsi bácsira a Kossuth utca 8. sz. alatt… Nézz már híradót, kiket mutatnak naponta – megölte, kettévágta, majd meger*szakolta, ez érdekli csak a nézőket + megszületett egy kis panda. Ja, és ne mondd már, hogy Hitlerről és a nácikról nem készül film!!! Minden héten legalább 8 „hiteles” dokumentumfilm lát napvilágot a náci gaztettekről, meg az ördögtől is gonoszabb Hitlerről…. végtelen forrás van rá… majd ha a Gázai mészárlásról is objektív filmet látok, majd ha az árutőzsdei gabonavisszatartások miatt több százezer éhenhalt afrikaiak sorsáról is (ahol csak a nyerészkedés okozott éhhalált) lesz akár üzleti céllal is készült film, majd akkor üljünk le megint beszélni. A nagy liberátor JewsSA-ról meg évekig lehetne beszélni…

          Az, hogy meg milyen volt ettől eltekintve a film – abban egyetértek. De még mindig jobb volt és lesz, mint a mikisfalunk vagy a keresztanyu…. vagy a készülő film Petőfiről. (cigánynemesek…. muhaha, este még a városba sem mehettek be akkortájt)

    4. Kedves Kammerer!
      A tömeggyilkos diktátorokról nekem mindig Hitler jut az eszembe, közel sem Napóleon. Tudtommal ő nem irtott ki szánt szándékkal etnikai csoportokat. Szerintem hagyjuk meg a cimet Hitlernek.
      A pali azért irta be magát a történelem könyvekbe, mert gyakorlagilag meghóditotta Európát és Afrika egy részét is, amire talán Nagy Sándor óta nem volt arra példa európai hadvezér részéről, és amit ő véghezvitt, közel sem hétköznapi teljesitmény és ezért annyit talán megérdemel, hogy megemlékezzenek/megemlékezzünk róla.
      Mondom ezt úgy, hogy különösebben nem kedelem sem a Francia kultúrát, sem Napóleont.
      És ha már Napóleon… Nem tudom tudod-e, hogy neki köszönheti a világ nagyobbik fele a rendezett, szabályszerű közlekedési módot: a jobbra tartó kötelező haladási irányt. És az Angolok pont ő miatta – illetve a Francia utálatuk és rivalizálásuk miatt – forditották meg ezt otthon, és a meghóditott területeiken is.
      És nem mellesleg: Végre nem egy Marvel féle gyerekfilm, hanem végre egy igazi kosztümös film!!!

Comments are closed.