Egy egyedülálló apa egy tragikus autóbaleset részese lesz, rövidesen pedig részt vesz egy olyan kísérletben, amelynek még szörnyűbb következményei lesznek.

(Feliratos)

4 comments

  1. Első filmes rendező ide vagy oda,ez egy kiváló film. A szereplők egytől egyig nagyon hitelesek, Ava pedig imádni való. Ez a film nem is az idegekre hat, inkább az érzelmekre, és lehet rossz a besorolás, vagy talán nem is tudni hova sorolja az ember. Azon meg külön meglepődtem, hogy mint utólag megtudtam, Troy James játszotta azt a rémisztő figurát. Bár gyanús volt már a film alatt is hogy akár lehet ő is, de nem tudtam, hogy a tehetségkutató show után filmszerepeket vállalt a különleges képességével, és ez nekem külön plusz pont, hogy nem CGI-vel oldották meg a rémisztő jeleneteket. Érdekes film, merem ajánlani. Remélem ezzel nem spoilereztem el semmit, csupán felkeltettem a kíváncsiságokat. 🙂

  2. „Ahogy a Tűnj el a mindennapi rasszizmus témakörét hangolja össze az egzisztenciális horror elemeivel, úgy igyekszik a Black Box kombinálni témáját műfajával. Az elsőfilmes rendező, Emmanuel Osei-Kuffour kezében azonban az alkotóelemek inkább gyengítik egymást, mint erősitik.

    Peele filmjéhez hasonlóan a Black Box is a szereplők viszonyára koncentrál első harmadában. Nolan és lányának viszonya egyértelműen a film legjobban működő vonulata. A körülményei miatt idő előtt felnőni kénytelen kiskamasz, aki kitartóan segíti kiszolgáltatott édesapját, és a múltját reménytelenül kereső apa tragédiája könnyedén el tudná vinni hátán a filmet. De írói jobban ragaszkodnak nem túl eredeti alapötletükhöz, és egy bizonyos csavarhoz, ami felé az egész cselekmény halad. Amellett, hogy az ominózus fordulatot nem nehéz megjósolni, bekövetkezése után a film magját adó családi szál azonnal a háttérbe szorul, nélküle pedig legfeljebb csak műfaji eszköztárára támaszkodhat. És itt gyökereznek a Black Box legnagyobb hiányosságai.

    Rendezőjének érezhetően jó szeme van az emberi drámához, a horror stíluselemeit azonban nem sikerül alkalmaznia. A hipnotizőr gépezetben átélt emlékvíziók tökéletes alapanyagai lennének kőkemény vizuális ingereknek, ehelyett éppen ezek alatt veszti el a film dinamikáját. Nincs meg benne az a zsigeri terror, amit a Tűnj el süllyedés jelenetei olyan zseniálisan megteremtettek.

    Egy horrorfilm legfontosabb eszköze a markáns atmoszféra, és ez az, ami gyakorlatilag teljesen hiányzik innen. Enélkül pedig a film az olcsó ijesztgetésekre próbál apellálni elmosódott arcokkal és egy rendre felbukkanó, félelmetesen kúszó alakkal, vizuálisan alulinspirált hallucinációk képében, melyek a horror és a történetmesélés eszközeként is kevésnek bizonyulnak. A film nem találja saját személyiségét. Mintha egy rákényszerített szerepben próbálna tetszelegni, ami nyilvánvalóan nem illik hozzá.

    A Black Box horrorfilmnek nem elég bevállalós, drámaként pedig visszafogottabb a kelleténél. A film komoly hiányosságai ellenére egy döntő erénnyel azért rendelkezik: van szíve. Karakterei árnyalt sorsa mellett nehéz lenne szó nélkül elmenni, az emberi személyiség törékenységéhez pedig remek érzékkel nyúl Osei-Kuffour. A műfaj megkötései nélkül akár kiemelkedő filmet is alkothatott volna.”

    By HD@revizoronline(dot)com

  3. Igaza van kedves koptsky. Ezek már nézhetetlen filmek. Mondjuk két éve minden második film érdekelt….most, 0,5 %, de persze ez az én bajom. Biztosan nagyon klassz ez a film is annak, aki vevő rá, én csak annak örülök, ha a borítóról -még- látszik, mit nem fogok megnézni…

  4. Elgondolgodtató … eddig hogy „jutottunk” el ?!
    A borítót nézve, az ember felhördül: Újabb kvóta!

    A „MŰ” előzetes eseményvonalát olvasva felsikít:
    érzékenyítés, primitívség, agy-átfertőtlenítés.

    Vagy mégsem? Vagy de! Igen! Még? Sem?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük