A fiatal ügyvéd felháborítónak tartja, hogy az amerikai igazságszolgáltatásban a hangsúly egyre inkább kezd eltolódni a peren kívüli egyezség irányába. Különösen felháborító ez számára akkor, amikor komoly bűnökkel vádolt emberek kerülnek így szabadlábra. Egy napon pedig elérkezik az a pillanat, amikor Arthur Kirkland válaszút elé kerül: a tét pedig nem kicsi. A férfinak ugyanis választania kell, hogy a karrierje vagy az önbecsülése a fontosabb…

2 comments

  1. Ágoston – Azt hiszem mindent elmond a filmről, hogy Pacino-t legjobb férfi főszerepért jelölték Akadémiai Díjra (Oszkár) ezért a szerepért, valamint legjobb forgatókönyv jelölése is volt (tehát a történet kiváló)!(a forgatókönyv díjat abban az évben az überlegendás Breaking Away című kerékpáros film vitte el, azt hiszem, nem kell ecsetelnem, hogy miért) Az igazság mindenkié remek bírósági dráma, de valahogy nem nagyon játsszák sem a tv-k, sem egyéb médiumok. Pacino hozza a szokásos, kissé túlgesztikulált – egyszerűen nem tudja elvetkőzni színházi múltját – de fantasztikus alakítást, meg merem kockáztatni, hogy karrierje egyik legjobb alakítása és a mellékszereplők is nagyon jók. A történet jól felépített, a belső és a személyes konfliktusokat is jól kibontja, a jog és az igazság ellentéte kerül a felszínre. Persze, hozza a kötelező elemeket is, mint a tárgyalótermi beszéd, ami Pacino előadásában zseniális. Csak ajánlani tudom, ha valaki szereti a bírósági drámákat, valamint a kiválóan felépített drámákat, akkor ez a film neki való.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük