A film szép és megejtő kommercializálása a szürrealista ábrázolásmódnak: a burzsoáziáról rántja le a leplet. A mű középpontjában a burzsoázia, felső középosztály 6 tagja áll, akik meg szokták egymást hívni vacsorára. A kínos szituációk, makacs próbálkozások ellenére a közös étkezések soha nem valósulnak meg, valamely előre nem látható eredmény mindig keresztülhúzza a számításaikat. Az első étkezés azért nem valósul meg, mert megjelenik a rendőrség, mire a vendégek elmenekülnek a hátsó ajtón, félve a letartóztatástól, ám a rendőrök őrizetbe veszik az egész társaságot. A filmben hangsúlyos szerepet játszik Miranda ország, mely Dél-Amerikában fekszik, illetve annak nagykövete. A műben a társadalombírálat mellett rengeteg vígjátéki elem található, a polgári dramaturgiának nyomát sem találjuk: nincs összefüggő történet, az egész film laza anekdota-mesefüzér. A filmben összemosódik az álom és a valóság. A néző soha nem lehet biztos abban, hogy a valóságot látja, vagy csupán egy szereplő álmát…
Imádom ezt a filmet, nagy rajongója voltam és vagyok a Bubuel filmeknek, csatlakozom az előttem szólóhoz : Köszi még még Bunuel-t!
Köszi! Még, még Bunuel-t!!!
Imádom ezt a filmet, nagy rajongója voltam és vagyok a Bubuel filmeknek, : Köszi még még Bunuel-t!