„Egy görög mitológiatanár a főszereplő, aki egyszer csak rádöbben, hogy a körülötte élő lányok, asszonyok, már csöppet sem hasonlítanak az örök típushoz: Minervához, Junóhoz, Dianához… Furcsa utazásra indul, s mindinkább meggyőződik arról, hogy értékrendszere már nem felel meg a valóságnak” – vallotta Fellini e filmjéről, amelyben korábbi művei nőalakjai jelennek meg nagy vízióban, fellinis látványvilágban és fantáziával.

4 comments

  1. Fellini nem a legjobb filmje, de talán a legerotikusabb mind közül. Pontosabban egy ember erotikus fantáziája nőkről, a nemek közötti harcról, a nőiség mibenlétéről és arról, hogy a férfi nem létezhet nők nélkül. Abszurd és szürreális, néha zavaros utazás a film minden egyes képkockája. Egyszerre rombolja a macsó férfiszerepet és próbálja megfejteni a modern nőt, mint a világ mozgatórugóját. Sokaknak nem tetszhet a film, mert bemutatja a férfi félelmét az erős nőktől, ahogy azok képesek porrá zúzni a macsó férfitoposzt. Szimbolizmusa a férfi szexista felfogást ugyanúgy érinti, mint a női feminizmust. Sokszor ritmustalan, de vizuálisan mindenképpen nagyon jó film. Nem mestermű, de hibái ellenére is sok tekintetben zseniális.

  2. Elég „érdekes” film Mindenesetre jól bemutatja,hogy mennyire beteges a feminista propaganda.Ebben a filmben szinte az összes játszmája,selejtes életfelfogása megnyilvánul az ilyen torz lelkűeknek.Sajnos sok olyan dologgal találkozunk ami még azóta sem merült feledésbe..bármennyire is szánalmas.Remélem,hogy tükröt mutat és felnyitja a szemét az ilyen eltévelyedett beteg embereknek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük