Szilvi drogos. Nyugtatókkal teletömve fekszik a drogosztályon. Mágocs a drogosokért él. Összegyűjti, gyámolítja, segíti, elfoglalja őket, hogy ne legyen egy újabb adag anyag, amit magukba nyomnak. Tamás művésznek tartja magát, de nem veszi észre, hogy csak a drog szól belőle. Görcseit a kábítószer segít oldani. Ezt jónak látja, s ha jó, akkor másnak is jó lesz. Különösen, hogy a lányok kezesebbek tőle, a vevők fizetnek érte, pénzt hoz, amin lehet megint anyagot venni. Szilvi megérti, hogy Mágocs tiszta. Vonzza férfias önfeláldozása, törődése, ezért beleszeret. De ő Tamás nője, és Mágocs különben is pap. Katolikus pap, aki komolyan veszi hivatását.
Egy utazás története ez a film, emberi viszonyok horizontális és bensők vertikális metszésében. A megértés és a meg-nem „értettség útifilmje”. Emberi pszichékre összpontosít, mégis megkerülhetetlen tényező a környezet. A drogos lány körül egy alternatív zenei világ körvonalazódik, ahol a művészi kifejezésnek rituális eleme a drog. A másik oldalon pedig az egyház jelenik meg, amely aggodalmasan tekint a pap egyéni kezdeményezéseire.
A szakralitás és a rítus párharca ez a film. A monolitikus pap és a határhelyzetek közt vergődő lány egymásra találása, mert a szélső pontok vonzzák egymást. Szerepjátékok sora ez a film, filmszínház – színházfilm. A bizalom, a biztonság keresése a tét.
Ez is tisztára kihagyhatatlan
értékes történet.
látom nehéz dió, hozzászólni!
Pedig egyszerű történet: az elmúlás-születés, árulás-megbocsátás áll a középpontban.
Egy kulcsszót kiemelnék. megbocsátás.
Amit kimondani nagyon nem egyszerű.
Mindenkinek van egy sztorija, egy sziklája, melyhez egy világos pillanatában utolsó szalmaszálként kapaszkodhat.
Hatalmas film!!! Ritkán szánok pénzt eredeti lemezekre, de „Őt” megvettem … Köszönjük
köszi