A L’art pour l’art Társulat első komolyabb tévéfilmes próbálkozása, amelyről fontos elmondani, hogy kompromisszumok árán készülhetett el. Bár rendezőként a Társulat két tagja is fel van tüntetve, valójában csak bele-beleszólhattak a forgatásba, de nem kaptak szabad kezet, ami persze erősen csorbította a későbbiekből már jól ismert L’art pour l’art-os hatásmechanizmust.
A történet egyszerű: a főszereplő ( Galla Miklós ) elveszíti a buszbérletét, majd igyekszik megtalálni. Ennek érdekében taxival a busz után ered, amely vélhetőleg utaztatja a bérletet. Dolák Saly Róbert és Laár András sok-sok figurában jelenik meg a film folyamán a bérletkereséses történet szereplőjeként. Nagy Natália pedig férfihangon jelenti be időnként a pontos időt. A főszereplő a buszgarázsba jut, majd a buszvezetőt hazáig kíséri, hátha ott megtalálja a hőn visszavágyott bérletet. A buszvezető géppisztollyal üldözi el a főszereplőt, aki visszamegy a buszgarázsba szerencsét próbálni. Itt sok meglepő dolog történik, pl. támad a harapós éjjeli őr, az egyik szobában nyár van és strandolnak, de a legváratlanabb talán az, hogy egyszer csak jön a medve. A mellékszereplők egyike-másika pedig néha gyilkosság áldozata lesz, de soha nem derül ki, hogy ki és miért öl, ill. hogy az áldozatok miért halnak meg. A talált tárgyak osztálya, de talán az egész film hangulata kicsit Terry Gilliam Brazil c. filmjét idézi. Az 1989-ben leforgatott film két és fél évre fiókba került, majd 1991-ben hozzátoldottak egy rövid jelenetet. Ebben a film készítői vallanak a történet bűnügyi részleteiről. A háromnegyed órás abszurd játékfilm zárójelenete Az élet egy rejtélyes hősköltemény c. ünnepélyes dalszerzemény, melyet Laár András írt, s amely alapjául szolgál egy grandiózus táncos képsorozatnak sok-sok szereplővel fűszerezve.