Amikor a milliárdos Claude Tranchant feleségét megpróbálják meggyilkolni úgy, hogy az egészet balesetnek álcázzák, az üzletember egy régi barátját hívja segítségül, egy rendőrkapitányt, hogy küldje el hozzá Párizs legjobb nyomozóját. Azonban csak egy detektív szabad, ő azonban általában többet árt mint használ. Indítéka mindenkinek van, de neki lövése sincs…
Egyértelműen a covid helyzet miatt kialakult filmgyártási problémák okán készült el ez a film. Felvonultat több ismert francia színészt, hogy némi munkához jussanak végre.
A film nagyon gyermeteg, bután egyszerű, erőltetett poénokkal. 🙁 A színészek előre haladt életkora nem indokolja, hogy összecsapják és hanyag eleganciával félvárról vegyék a forgatást, de érezhetően így alakult. A rendező egyszerűen ráhagyta a színészekre, játszanak, ahogy jólesik nekik. (?) Mintha az ő munkája csupán a műszaki stábtagok irányítása lett volna.
A krimi megoldása egy se füle, se farka végkifejlet. Ezen aztán nem kellet agyalnia a forgatókönyvírónak! A jó krimi végig vezeti a nézőt, izgalomban tartja, de nem nyújt egyértelmű megfejtést. Akkor remek, ha a nőzők agya jár az utolsó pillanatig és keresik a nyomok alapján a végeredményt. Attól, hogy egy krimi vígjáték stílusú, még legyen izgalmas!
Másik nagy igazság, a baromkodás, marháskodás vagy gyagya viselkedés, nem vicces, nem humoros!
Na ez az a film, ami a stílustörések stílustörése. Olyasmiken kéne röhögnünk, amin nem lehet: Toulon felügyelő letulkozásán, azon, hogy idétlen és állandóan kárt okoz, de nem amúgy szerethetőn Columbo módjára: pl. összehányja valakinek a kocsiját. Meg még azon is röhögnünk kéne, hogy kappanhangú a komornyik, és mindenki agyonripacskodja magát, és erre a szinkron rátesz még egy lapáttal. Vígjátéknak erőltetett, a krimiszálat is agyoncsapva.
@Norbi:
A szójáték miatt mondják Tulonnak, Mert állandóan TuloK-nak hívják és ezt ő mindig kijavítja TuloN-ra.
Jó kis film de a szinkronban végig Tulon felügyelőről beszélnek és közben Boulon felügyelő a film címében és a szereplőgárdában is az van.