1917-ben különös dolog történt, három gyerek egyszerre állította, hogy látta megjelenni Szűz Máriát.

18 comments

  1. Úgy látszik, Zahire, hogy egyre gondoltunk ! És egyszerre !

  2. Zahire ! Egyre gondolunk és egyszerre ? Még ilyet !

  3. Querelle ! Úgy tűnik sokaknak fáj az igazság …

  4. @ani69
    ezt miért csinálod ? naon köszi, most már nem nézem meg a filmet…

  5. Querelle-nek ez egyszer igaza van ! Nem volt ott semmilyen Mária jelenés ! Valamiféle tömeghipnózis biztosan kellett, hogy legyen, legalábbis a leírások és erre utaló fénykép alapján.De, hogy az addig sehol nem jegyzett Fatima ezáltal hírnévre, és még nagyobb profitra tett szert, az biztos !

  6. ani69 csak köszönetet érdemelsz a segitségedért és nem bántást

  7. Én nagyon jónak tartom a tartalmat és köszönöm is ani63-nek ezt a részletes leirást a filmről mert kiváncsivá tett igy már szivesebben fogom megnézni a filmet

  8. Tisztelt filmnézők én jó szívvel fordítottam a tartalmatLeg jobb tudásom szerint,többé nem teszem!Üdv

  9. ani69: Elég ismert a „Fatima csodája” című film is, amiben szintén szerepel Joaquim de Almeida, ott újságíróként.

  10. N114 … A Szentháromság (latinul Sancta Trinitas) a legtöbb keresztény felekezet tanítása szerint a három Isteni személy (Atya, Fiú, Szentlélek).

  11. @ani69

    Vki már írta itt vkinek, hogy hosszú a HSZ-e.. mint a f@rka.. LOL

    Nem tudnád rövidebbre fogni?!

  12. anti69 : Egy dolog, hogy a katolikus egyház mit fogad el , és miért, és egy dolog, hogy mi a valóság. A protestáns felekezetek nem fogadnak el semmmilyen jelenést. De ez a vallási rész. A gazdasági : Fatima a jelenségek előtt egy nem ismert városka volt, ma pedig rengetegen járnak oda, fellendítvén a kereskedelmet, turizmust. Ezt nem én találtam ki, és nem is marxista történetíróktól vettem, hanem egy Fatimáról készült dokumentumfilmben egy helyi taxisofőr – aki maga is profitál a látogatókból – nyilatkozta.

  13. Didaktikus,lélektelen,középszerű elővezetése,még inkább ledarálása,a jól ismert történetnek.Számomra,egyértelműen csalódás.

  14. Fabrizio Costa vallásos filmje, egy sokáig vitatott keresztény történet valós események alapján a portugáliai Fatimában történt Mária-jelenés izgalmas és megható ábrázolása dvd-n. A katolikus egyház által is elfogadott Fatimai jelenések története szívet melengető. Az tisztaságot hordozó, emberhez közeli látásmóddal a film nagyon jól visszaadja a keresztény egyház és a gyermekek közötti párbeszédet.

    1917-ben a portugál Fátima városában három kisgyermeket látogatott meg Szűz Mária jelenése. Felszólította őket, hogy imádkozzanak, szenteljék magukat a rózsafüzérnek, és ezzel véget vethetnek az Európát pusztító háborúnak. A gyerekek, Lúcia dos Santos, unokatestvérei, Francisco és Jacinta Marto, élénk és konkrét leírásokban elmondták szüleiknek: a látomás „fényesebb volt, mint a nap”, egy káprázatos alak, amely „fénysugarakat sugárzott”. Ahogy elterjedt a hír, zarándokok özönlöttek Fátimába. (A Fátima ma is rendszeresen zarándokhely.) A két fiatalabb gyermek 1918-ban influenzajárványban halt meg, de Lucia 97 éves koráig élt, 2005-ben elhunyt. Apáca lett és több emlékiratot tett közzé, amelyek közül a fő Memórias da volt. Irmã Lúcia . Marco PontecorvoA „Fátima” elmeséli ezeknek a gyermekeknek a történetét, és az életükben – és családjuk életében – bekövetkezett megrázkódtatást, mivel a gyermekek nem hajlandók visszavonni történetüket, még akkor sem, ha a civil és vallási hatóságok hatalmas nyomás alá helyezték őket. A ” Fatimát ” egyszerűen, de érzelmileg mondják el, előtérbe helyezve a gyermekvilág és a benne lakó emberek érzéki valóságát. Ez az odaadás az „igazi” iránt kézzelfoghatóvá és hihetővé teszi a szent látást.

    Marco Pontecorvo a legendás Gillo Pontecorvo (” Algéri csata”) fia . Leginkább a televízióban dolgozott, és a „Fatima” a harmadik játékosa. A „Fatima” számára ő és forgatókönyvírói, Valerio D’Annunzio és Barbara Nicolosi keretező eszközt használnak: 1989-ben a szerző és a szakmai szkeptikus ( Harvey Keitel ) meglátogatja az öregedő Lúcia nővért ( Sônia Braga).) a koimbrai karmelita kolostorban, hogy interjút készítsen tapasztalatairól. A film folyamán Keitel karaktere kérdéseket vet fel, kihallgatja a tanúvallomását, Lúcia nővér pedig egyenesen válaszol, néha apró trükkökkel, szemcsillanással ugratja. (Az évek során Lúciába látogató emberek megemlítik éles humorérzékét.) Ezek a beszélgetések teret engednek a történet által bemutatott filozófiai és teológiai kérdéseknek. Keitel Lúcia nővérrel szembeni viselkedése tiszteletteljes, és mindkettő megengedi a másiknak, hogy elmondja véleményét. „Nem minden megmagyarázhatatlanul transzcendens” – mondja Keitel. Lúcia nővér így válaszol: „A hit a megértés szélén kezdődik.” Bár a karakterek között olyan szakadék van, amelyet valószínűleg soha nem lehet áthidalni, beszélgetésük élénkítő,

    A fő akcióra 1917-ben kerül sor, ahol Lúcia (a figyelemre méltó Stephanie Gil ) és unokatestvérei (Jorge Lamelas és Alejandra Howard) a poros mezőkön várják, hogy jelenésük ( Joana Ribeiro ) visszatérjen hozzájuk. Amikor megjelenik, olyan halkan teszi, mezítláb jár, fehér ruhát és fátylat visel. Üzenete sürgős: a háborúnak véget kell vetni. Lúcia testvérét, Manuelt tetten érve eltűntnek nyilvánították, Lúcia édesanyja, Maria (Lucia Moniz), egy intenzív higanyos és olykor durva nő, attól fél, hogy nem imádkozott elég keményen fia visszatéréséért. Maria meg van győződve arról, hogy Lúcia hazudik. Miért jelenik meg a Szűz egy gyermeknek, és ebben nem túl jó gyerek? A polgármester ( Goran Visnjic) világi embert riasztja a Fatimába özönlő zarándokok, és odáig megy, hogy a templomot lakattal zárja. A gyerekeket kihallgatási körökre is behúzza. A katolikus egyház hierarchiája bekapcsolódik, a helyi pap (Joaquin de Almeida) behívja a nagyágyúkat. A gyerekek rendületlenek maradnak. „Olyan valóságos volt, mint te” – mondja Lúcia felháborodott édesanyjának.

    Az egyik dolog, ami megkülönbözteti a „Fatimát” a hasonló filmektől, az az, hogy gondosan odafigyel a karakterek fejlődésére. Mindenki összetetté válik: a gyerekek, szüleik, a pap. Még a polgármester is bonyolult kapcsolatban áll feleségével, feleségével, aki szereti a férjét, de hisz a gyerekeknek. A polgármestert gúnyos gazemberként lehetne ábrázolni. Láthatja, milyen óriási nyomás alatt áll. Lucia anyját gazemberként is ábrázolhatták. Ő nem. Millió különböző irányba szakadt.

    A csodákat filmben nehéz ábrázolni. Fennáll annak a veszélye, hogy hokey vagy, vagy egy spirituális élményt csak CGI hatássá változtat. Pontecorvo és operatőre, Vincenzo Carpineta ezt elkerüli azzal, hogy lencséjét a természeti világra fordítja. A széllel mozgó magas füvekre, a levelek suhogására összpontosítva a természet a kommunikációra próbáló nagyobb entitás áradatává válik. Terrence Malickennek mestere, állandó hitfelvétellel idézi fel a hitet a levegőbe, keresi a fényt, töredezett hangjelzésekkel, mint a suttogó imák. Pontecorvo nem nyomja annyira, amennyire Malick nyomja, de azt az érzetet kelti, hogy a fizikai világ nem csak fizikai. Van egy gyönyörű pillanat, amikor Lúcia hirtelen meglátja a feje felett a fák tetejét, mintha egyáltalán nem fák lennének, hanem a fák tükrei a vízben. A valóság nem valóságos, van még valami.

    Amíg a filmeken bemutatott csodák problémájára gondoltam, Henry Ossawa Tanner 1898-as lenyűgöző „Az Angyali üdvözlet” című festmény jutott eszembe. Amikor Philadelphiában éltem, minden alkalommal „meglátogattam”, amikor a Művészeti Múzeumba mentem. Leginkább a vörös és a sárga árnyalatában készült „Az Angyali üdvözlet” egy sötét hajú Máriát mutat, aki egy ágyon ül, és a szobán keresztül egy lángoló lángoszlopot bámul. Szinte fényes perjelnek tűnik az idő szövetében. Az Angyali üdvözlet ennyi festményén az angyal szárnyakkal, glóriával, a várható kiegészítőkkel jelenik meg. Tanner azonban mást ragad meg, a transzcendens tapasztalatait.

    Pontecorvo egyszerű és türelmes módján, azzal, hogy a környező világ földszerűségére, valamint az emberi lények azon térbeli háromdimenzióságára összpontosít, ugyanazt hajtja végre. Van egy szekvencia, amikor a gyerekeknek képet adnak a pokol gödreiről, és ez közel sem működik olyan jól, mint a többi. Nagyon szó szerinti, sikolyokkal, tűzgolyókkal és füstös, feketés éggel. A film többi részéhez képest a speciális effektusok laboratóriuma sikoltozik, és nincs fele olyan ereje, mint egy fehér fátyolban lévő nőnek, aki végigmegy egy mezőn.

    A „fatimai Miasszonyunk” történetét már sokszor elmondták, a legismertebb a Warner Brothers 1952-es verziója „A fatimai Miasszonyunk csodája”. A hitalapú filmek nem újdonságok, és a hagyomány folytatódik olyan filmekkel, mint a ” Krisztus szenvedése „, Malick művei és Martin Scorsese ” Csend ” (hogy csak néhányat említsünk). A „Fatima” komolyan veszi a hitet, de az emberiséget is komolyan veszi.

  15. Az előzetese alapján nagyon vártam ezt a filmet. Ma megnézem, de előre is ezer hála és köszönet a feltöltésért! Köszönöm!

  16. N114 Igen, Szűz Máriát hívják Isten anyjának, még ha elsőre nehezen emészthető is. Az Üdvözlégyben szó szerint így szerepel: „Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek szent Anyja, imádkozzál érettünk, bűnösökért, most és halálunk óráján. Ámen.”

  17. Isten anyját?
    Valaki írja már át a film ismertetőt.

Comments are closed.